Nuo 2019 m. MMLAB dalyvauja LR Kultūros ministerijos vykdomoje Kultūros paso programoje. Moksleiviai gali apsilankyti spektakliuose Vilniuje bei pasikviesti Meno ir mokslo laboratorijos spektaklius į savo mokyklą. Taip pat vykdome nuotolines veiklas.
2021 m. MMLAB komanda apdovanota Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos premija už vykdomas edukacines veiklas.
Daugiau informacijos
El. paštu: info@mmlaboratorija.lt
Telefonu: 8 682 02683
Kultūros paso puslapyje: https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai
VILNIUJE RODOMI SPEKTAKLIAI
Rekomenduojame 9-12 klasių moksleiviams.
Spektaklis apdovanotas Lietuvos mokslų akademijos premija kaip vienas geriausių mokslo populiarinimo projektų.
Spektaklio „BRILIJANT ADVENČERS“ (pjesės autorius Allistair McDowall) siužetas sukasi apie 19-metį uždarą mokslo genijų Luką, gyvenantį netvarkingame, beveik apleistame bute, ir jame sukuriantį laiko mašiną. Tai – galėtų pakeisti pasaulį, tačiau Lukas nemano, kad pasaulis yra tam pasirengęs. Bute nuolat apsilanko būdų užsidirbti ieškantis draugas Gregas ir narkotikų pardavėjas Luko brolis Robas, kuris atveda turtingą verslininką Beną, siekiantį nupirkti Luko išradimą. Pavadinimas „Brilijant advenčers“ (liet. Nuostabūs nuotykiai) yra tarsi aliuzija į neįtikėtinus genijaus minčių sukuriamus pasaulius. Spektaklio ašimi tampa mokslininko galimybių keisti pasaulį ir atsakomybės už savo išradimus bei pasirinkimus temos. Taip pat – labai svarbi jaunojo mokslininko, gabaus vaiko linija. Siekiama perteikti mintį apie mokslininko profesijos svarbą, netiesiogiai skatinama jos siekti.
Spektaklį kuria jauni pripažinti menininkai: režisierius Gediminas Rimeika, aktoriai Aistė Zabotkaitė, Matas Dirginčius, Laurynas Jurgelis, Šarūnas Zenkevičius, kompozitoriai Agnė Matulevičiūtė, Andrius Šiurys, scenografas Vladas Suncovas, kostiumų dailininkė Sandra Vasilevskaitė. Jiems talkina patyrę aktoriai Giedrius Savickas ir Algirdas Dainavičius.
Rekomenduojame 9-12 klasių moksleiviams.
Spektaklio „Miražas” kultūrinis ir istorinis laukas: Afganistano karo laikotarpis (praėjusio amžiaus 9-asis dešimtm.), istoriniai įvykiai ir veikėjai dekonstruojami remiantis Zigmo Stankaus memuarų knygomis „Kaip tampama albinosais” ir „Miražas”. Pagrindiniai spektaklio herojai Saulius, Kazys ir Arvydas – kiemo draugai. Jų įprastą gyvenimą pertraukia karinė tarnyba Afganistane. Sugrįžus į taikią realybę, jų gyvenimai tampa košmariški ir siurrealistiški. Kasdienybė jiems regisi tarsi lašantis vanduo – nesikeičianti, tuščia, bereikšmė. Tik laikydamiesi vienas kito, jie gali kopti per gyvenimą lyg į kalno šlaitą. Spektaklio tema kviečia 9-12 klasių mokinius kelti moralinius klausimus apie karo žiaurumus, jo pasekmes. Veikėjų psichologiniai iššūkiai, bandant įsilieti į taikų gyvenimą, rodo kokią kainą tenka sumokėti gyviesiems, grįžusiems iš fronto.
Vadovėliuose ir istorijos pamokose karai išlieka vien faktais, datomis ir pavardėmis, tačiau šiame spektaklyje karo žiaurumų problematika nagrinėjama įdėmiau, gilinantis į asmenų išgyvenimus, jų santykius su artimaisiais bei kaip ir ar visuomenė bei artimieji gali jiems padėti? Psichologinių problemų ir karo pasekmių žmogui nagrinėjimas siejamas su istorinių įvykių realistiškumu ir talentingų aktorių (Vygandas Vadeiša, Pijus Ganusauskas, Simonas Dovidauskas, Džiugas Grinys, Marija Petravičiūtė, Julija Šatkauskaitė), kūrybinės komandos bei režisieriaus Pauliaus Markevičiaus kūrybinėmis idėjomis nepaliks abejingų karo realybės žiaurumo pasekmėms.
NUOTOLINĖS PASLAUGOS
Rekomenduojame 9-12 klasių moksleiviams.
Spektaklyje istoriniai įvykiai ir veikėjai patalpinami į kvantinę erdvę. Persipinančios laiko, dramos, šviesos ir garso analizės bei veikėjų istorijos nukelia stebėtojus į siurrealistinę tikrovę, kur įprasti dėsniai tampa utopiniais, o kvantinės teorijos - kasdienybe. Spektaklis - tai tyrimas. Aktoriai - kvantai. Žiūrovas - stebėtojas, kuris vien savo buvimu gali pakeisti stebimojo kryptį, greitį, pasirinkimus, poelgius ar įpročius. Kvantinės fizikos dėsniai ir paradoksai, M.Kiuri, A.Einšteino, I.Niutono, N.Teslos ir N.Boro asmenybės tampa menininkų inspiracijos šaltiniu, leidžiančiu kurti neapibrėžtą erdvę, kurioje šios asmenybės susitinka ir kalbasi universaliais visatos dėsniais. Fizika – mokslas apie DALYKUS, spektakliu aiškinamasi kas mes esame, nuo mažiausios dalelės iki visatos visumos, ir kaip fizikos dėsnių suvokimas mums leidžia sužinoti daugiau apie save.
Spektaklis inspiruotas kūrybinės komandos išklausyto kvantinės fizikos kurso. Moksleiviai spektaklyje atpažįsta tai, apie ką mokėsi mokykloje, tikėtina, kad spektaklyje išgirstos idėjos paskatins tam tikromis istorijomis pasidomėti plačiau. Pagal tematiką (sąsajas su mokykline programa) spektaklis yra tinkamas 9-12 klasių moksleiviams. Edukacijos metu rodomas spektaklio įrašas (kokybiška adaptacija kamerai dirbant kartu su kino režisieriumi R.Matačiumi) ir vyksta trumpas aptarimas su kūrybinės komandos nariais.
Rekomenduojame 7-12 klasių moksleiviams.
Paslauga – pristatomas spektaklis „SUPERMOKSLIUKAS“ (rež. G.Kriaučionytė – Vosylienė). Mokiniams suteikiama galimybė stebėti spektaklio vaizdo įrašą (kokybiška adaptacija kamerai). Tuomet mokiniai susitinka klausimų-atsakymų sesijai su vienu ar keliais kūrybinės grupės nariais.
Būti nerdu ar gyku yra the new cool. Pasauliui imant garbinti „moksliukų“ kultūrą, jie tampa šių dienų superherojais, kurių pagrindinė galia – keisti aplinką savo žiniomis. Bet jeigu išskirtinis protas yra taip vertinamas, kodėl gabiems vaikams tenka spręsti dilemą – atskleisti savo gebėjimus ar juos slėpti, norint pritapti prie bendraamžių? Edukaciniame projekte SUPERMOKSLIUKAS susitinka nerdas, gykas, pirmūnė ir prijaučiantis inteligentas tam, kad atskleistų, koks yra šiandieninis moksliukas. Vedami troškimo sužinoti, ieškodami kūrybiškų užduočių sprendimų būdų ir susidurdami su nelengvais eksperimentais, jie skatina ugdyti protą, kaip savo prigimtinę galią. Projektas ragina keisti talentingų vaikų požiūrį į save ir parodyti, kad savo gabumų nereikia bijoti, o priešingai – jais didžiuotis. Tačiau gabumai mokslui nebūtinai garantuoja sėkmę, netgi priešingai, gali iškelti didesnius iššūkius ir labiau įpareigoti. Dėl to spektaklyje protiniai gebėjimai yra lyginami su supergaliomis – šiandieniniai gabūs vaikai, tarsi gerai žinomi superherojai, savo protu turi potencialo keisti pasaulį.
Edukacija KOSMINĖ KELIONĖ
Rekomenduojame 2-6 klasių moksleiviams
Edukacijos dalyviams skambina astronautas/ė iš kosminio laivo. Techninėmis priemonėmis, kostiumais sukuriama tikro kosminio laivo imitacija. Astronautas/ė susipažįsta su vaikais. Pakviečia juos tapti jo/jos komandos dalimi, padėjėjais ir patikrintų/sudarytų Saulės sistemos žemėlapį. Tuomet prasideda kelionė per saulės sistemos planetas, kiekvienoje jų kartu su mokiniais vykdomos paprastos ir įtraukiančios užduotys. Mokiniams pristatomi faktai ir jie jungiami su paprastomis ir įsimenančiomis užduotimis.
Veikla vyks 60 min, apjungiant informacijos pateikimą (faktai apie planetas, mokslo dėsniai), praktinį eksperimentų demonstravimą ir kūrybines užduotis, kurios bus atliekamos kartu su moksleiviais.
Rekomenduojame 9-12 klasių moksleiviams.
Mokiniams suteikiama galimybė stebėti spektaklio vaizdo įrašą (kokybiška adaptacija kamerai, spektaklis filmuotas su kino režisieriumi R.Matačiumi kaip kino filmas). Tuomet mokiniai susitinka klausimų-atsakymų sesijai su vienu ar keliais kūrybinės grupės nariais.
Spektaklio veiksmas vyksta Plutone esančioje bazėje, kuri praranda ryšį su žeme. 5 astronautams lieka tik laukti kol jie bus (ar bus?) išgelbėti. Tokioje situacijoje tampa svarbūs laiko ir santykių klausimai. Vienintelis žinomas ir apibrėžtas dalykas yra laikas: turimas apibrėžtas laiko kiekis X, kurį reikia praleisti su žmonėmis, kuriuos parinko kažkas kitas. Kaip mūsų santykis su kitais priklauso nuo mūsų žinojimo apie mums likusį laiką? O jeigu laikrodžiai – sugedę? Pjesėje labai aiškiai jaučiamas vienišumo ir izoliacijos elementas. Kada mes pasijaučiame izoliuoti, kaip sukuriame aplinkybes, kuriose izoliuoti pasijaučia kiti? Kaip atsirandame atstūmimo situacijose, kuriose mūsų niekam nebereikia, ir vienintelė vieta, kur galime „prisiglausti“ – tolimasis Plutonas? Taip pat nagrinėjamos įdirbio ir pasiaukojimo bei to įtakos kitiems temos.
Viešojo kalbėjimo edukacija KAIP KALBĖTI, KAD TAVE IŠGIRSTŲ?
Rekomenduojame 9-12 klasių moksleiviams.
Teatro priemonėmis bus skatinama mokinių saviraiška ir ugdomi ypač svarbūs viešojo kalbėjimo – sceninės kalbos įgūdžiai. Kartu atliekami pratimai turės praktinę naudą – mokiniai mokysis kaip save išreikšti, valdyti savo balsą, sugebės įvertinti kokie įgūdžiai reikalingi norint kalbėti taip, kad kiti išgirstų ir užfiksuotų mintis. Seminaro metu bus pasiūlyta daug pratimų, padėsiančių valdyti stresą, sureguliuoti kvėpavimą, raiškiai kalbėti, aiškiai formuluoti mintis. Taip pat bus daromi pratimai, kurie sustiprinss kalbėjimo aparato raumenis, pajungs rezonatorius ir balsas taps stipresnis, spalvingesnis, įdomesnis, įtaigesnis ir lengviau pasiekiantis adresatą, išvengiant rėkimo, užkimimo, balso dingimo ir kitų problemų. Po praktinio užsiėmimo bus duodamos instrukcijos, kaip mokiniai galėtų tęsti pratimus savarankiškai. Veiklos skirtos 9-12 klasių moksleiviams, kuriems ypatingai svarbi savęs pažinimo ir saviraiškos tematika. Užsiėmimai bus nuolat adaptuojami konkrečiai auditorijai, išsiaiškinus moksleivių norus, problemas, iššūkius su kuriais jie susiduria bei viešojo kalbėjimo baimes. Užsiėmimo trukmė 60 min
SPEKTAKLIAI - DANGAUS STEBĖJIMAI, KURIUOS GALITE PASIKVIESTI Į SAVO MOKYKLĄ
Rekomenduojame 7-12 klasių moksleiviams.
STebėjimus vykdome šiltuoju metu laiku.
Renginio metu žiūrovai, užvertę galvas į žvaigždynus, įsiklausys į jais sklindančius signalus: skirtingi personažai žada rugpjūčio vėsa dvelkiantį filosofinį, poetinį ir, žinoma, astronominį pasivaikščiojimą dangaus skliautais. Atmosferinio dangaus stebėjimo metu žiūrovus pasieks patys įvairiausi SIGNALAI - beliks juos priimti. Dangaus gidė pasirūpins, kad renginio dalyviai susipažintų su gražiausiais žvaigždynais ir juos apipynusiais mitais, o nakties fone pasirodantys personažai savo dialogais privers kitaip pažvelgti ne tik į dangų, bet ir į, atrodytų, seniai žinomas tiesas.
“SIGNALUS“ gaudo ir išskirtinę atmosferą kuria režisierius Paulius Markevičius, žvaigždėtas istorijas dovanoja dramaturgė Birutė Kapustinskaitė, kelionę žvaigždynais ruošia dangaus gidė Rūta Lovčikaitė, įgarsino aktoriai: Severina Špakovska, Julija Šatkauskaitė, Laurynas Jurgelis, Šarūnas Zenkevičius, Paulius Markevičius. Atmosferinis dangaus stebėjimas SIGNALAI sieks meninėmis priemonėmis įtraukti moksleivius į atradimo procesą: pagrindinių žvaigždynų atpažinimą, jų siejimą su graikų mitais ir padavimais bei istorinės - praktinės reikšmės suvokimą. Žiūrėjimas į dangų turi ir filosofinį aspektą, ypač svarbų šiuolaikinėje gyvenimo sampratoje ir darbo ritme, tai atskleidžiama per meninius intarpus. Akių pakėlimas į žvaigždėtą dangų, visatos didybės suvokimas leidžia kitaip pažvelgti į kasdienines problemas.
Veikla vyks 1 valandą, apjungiant informacijos pateikimą ir praktinį dangaus objektų demonstravimą. Pati tematika (dangaus stebėjimas) yra patraukli moksleiviams, tai papildo įtraukiantis turinys ir realiu laiku žaliu lazeriu rodomi dangaus objektai. Esant poreikiui, po stebėjimo vyksta klausimų – atsakymų sesiją su dangaus eksperte. Paslauga – tik išvažiuojamoji, vyksta lauke, vietoje, kur matomas dangus (turėtų tikti mokyklų stadionai).
Rekomenduojame 7-12 klasių moksleiviams.
STebėjimus vykdome šiltuoju metu laiku.
Atmosferinio dangaus stebėjimo metu žiūrovai stebės pačius įvairiausius žvaigždžių ŽENKLUS - beliks juos suprasti vaizduotės ir dangaus ekspertų pagalba. Kitaip nei atmosferiniame dangaus stebėjime „SIGNALAI“, „ŽENKLUOSE“ dangaus gidai ne tik pasirūpins, kad renginio dalyviai susipažintų su gražiausiais žvaigždynais, bet ir supažindins su juos apipynusiais Baltų mitais, o nakties fone pasirodantys personažai savo dialogais privers kitaip pažvelgti ne tik į dangų, bet ir į, atrodytų, seniai žinomas tiesas bei Baltų kultūrą.
„ŽENKLŲ“ reikšmes aiškinasi ir išskirtinę atmosferą kuria režisierius Paulius Markevičius, žvaigždėtas istorijas dovanoja dramaturgė Birutė Kapustinskaitė, kelionę žvaigždynais ruošia dangaus gidai Rūta Aleknavičiūtė, Gabija Vaikutytė, Evaldas Jurkevičius, įgarsino profesionalių aktorių komanda. Atmosferinis dangaus stebėjimas ŽENKLAI sieks meninėmis priemonėmis įtraukti moksleivius į atradimo procesą: pagrindinių žvaigždynų atpažinimą, jų siejimą su Baltų mitais ir padavimais bei istorinės - praktinės reikšmės suvokimą. Akių pakėlimas į žvaigždėtą dangų, visatos didybės suvokimas leis kitaip pažvelgti į kasdienines problemas.
Veikla vyks 1 valandą ir 20 minučių, apjungiant informacijos pateikimą ir praktinį dangaus objektų demonstravimą. Pati tematika (dangaus stebėjimas) yra patraukli moksleiviams, tai papildo įtraukiantis turinys ir realiu laiku žaliu lazeriu rodomi dangaus objektai. Esant poreikiui, po stebėjimo vyksta klausimų – atsakymų sesiją su dangaus ekspertais. Paslauga – tik išvažiuojamoji, vyksta lauke, vietoje, kur matomas dangus (turėtų tikti mokyklų stadionai).